Opis i uzasadnienie

Opis przedmiotu projektu i uzasadnienie przyjętego rozwiązania technicznego

Przedmiotem projektu jest:
1.Budowa pętli autobusowej przy ul. Lwowskiej w Zamościu - w technologii nawierzchni istniejącej (bitumicznej).
2. Budowa zatoki autobusowej przy ul. Zamoyskiego - w technologii kostki betonowej wibroprasowanej na odpowiedniej podbudowie wraz  z remontem cząstkowy nawierzchni istniejącego chodnika w technologii masy mineralno – bitumicznej.
3. Wymiana lub postawienie 25 szt. nowych wiat przystankowych nastąpi przy trasach linii komunikacji miejskiej w Zamościu jako niezbędny element komunikacji publicznej. Wiaty zostaną zlokalizowana na wyznaczonych przystankach komunikacji miejskiej w pasie chodnika. Wiaty służyć będą podróżnym w oczekiwaniu na środki komunikacji - chronić przed wiatrem,
opadami  atmosferycznymi a przeszklone ściany umożliwią obserwację nadjeżdżających pojazdów.  
4. Zakup autobusów - według wybranego wariantu optymalnego i następujących wymagań  specyfikacji technicznej:
- spełnienie wymagań zawartych w ustawie „Prawo o ruchu drogowym”
- typ autobusu: miejski, jednoczłonowy, niskopodłogowy na całej długości
z  klimatyzowanym wnętrzem
- długość autobusu 11,5- 12,0 m
- liczba miejsc siedzących ok. 30, miejsc stojących wg. parametrów konstrukcyjnych pojazdu
- liczba drzwi: 3 sztuki dwuskrzydłowe, środkowe drzwi wyposażone w platformę umożliwiającą wjazd wózków inwalidzkich, dziecięcych
- silnik zasilany CNG o mocy co najmniej 180 kW spełniający normy czystości spalin wg. obowiązującego stanu prawnego (EURO 5)   
- skrzynia biegów automatyczna z integralnym zwalniaczem
- konstrukcja nośna, nadwozie wykonane z materiałów odpornych na korozję
- zawieszenie pneumatyczne automatyczna regulacja wysokości z opcją obniżenia tzw. „przyklęku”
- wyposażone w system monitoringu wnętrza i sygnalizacji akustycznej (zabezpieczenie przed wandalami, obraz nagrywany na dysk twardy, możliwe monitorowanie napełnienia pasażerów)
- wyposażone w system zabezpieczania przed powstawaniem pożaru oraz ich gaszenia (nowość na rynku – specjalne zabezpieczenia w  komorze silnika)
- autobusy powinny być wyposażone w elektroniczne tablice informacyjne - wewnątrz autobusu ( informacja pasażerska – wyświetlacze).
5. Promocja projektu
6. Nadzór inwestorski.
Wskaźniki produktu dla projektu:
Liczba bepośrednio utworzonych nowych miejsc pracy (EPC) – 0
Liczba zakupionego taboru komunikacji miejskiej – 12 szt.
Liczba wybudowanych zatok autobusowych – 1 szt.
Liczba zmodernizowanych innych obiektów infrastruktury drogowej -  1 szt.
Liczba wybudowanych przystanków komunikacji zbiorowej – 11 szt.
Liczba zmodernizowanych  przystanków komunikacji zbiorowej – 14 szt.
Liczba wybudowanych miejsc postojowych  B&R – 12 szt.
Liczba zakupionych i zamontowanych elementów  informowania podróżnych (tablice etc.) – 12 szt.
Liczba zakupionych systemów monitoringu bezpieczeństwa – 12 szt.

Wartość wskaźnika skuteczności/efektywności tzw. efektywność kosztowa osiągnięcia 1 produktu: wynosi  14 851,69 zł/100
mieszkańców objętych  systemem komunikacji miejskiej. Przy obliczaniu uwzględniono:
- wartość kosztów kwalifikowanych netto – 13 685 832,85 PLN
- liczba mieszkańców objętych systemem komunikacji miejskiej (mieszkańcy gmin obsługiwanych przez przewoźnika MZK Sp. z o.o.) – 92 150 mieszkańców.


Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Zamknij
Proszę czekać... Proszę czekać...